2020 november 1-jén sikeresen elindult az Inclusion4schools nemzetközi projekt.
A konzorciumot a Wesley János Hittudományi Főiskola (Magyarország) vezeti. A konzorcium további tagjai: a Regionális Információs és Tudományos Fejlesztési Központ (Magyarország), a CEGA Alapítvány (Bulgária), a J. Selye Egyetem (Szlovákia), az Oltalom Charity Society (Magyarország), az Albán Országos Árvák Egyesülete (Albánia).
A projekt az oktatási kirekesztés, illetve a szegregált iskolákban és közösségekben az egyenlőtlenségek újratermelődése ellen kíván küzdeni.
Az indulás után a Taktakenézi Petőfi Sándor Általános Iskola is csatlakozott a projekthez. Az iskolát a Nyitott Iskola Tudásmegosztó programhoz kérték fel, hogy jó gyakorlatait mutassa be.
- április 28-án az Inclusion4Schools projekt keretén belül Magyarországon elsőként Taktakenézen valósult meg Nyitott Iskola Tudásmegosztó fórum és ősszel két újabb fórum követte ezt. A közösség képviseletében a helyi pedagógusok, szülők, a helyi önkormányzat, valamint a kisebbségi önkormányzat képviselői is részt vettek. A következő témákat dolgoztákk fel előadások és műhelymunka keretében:
- Megküzdési stratégiák a továbbtanulás mindennapjaihoz
- A szülő-gyermek kommunikáció
- Gyermekeink védelmében a káros szenvedélyekkel szemben
„Legyél a padtársam!” – Párbeszéd egy befogadó társadalomért programot az Inclusion4Schools projekt keretében az Oltalom Karitatív Egyesület szervezte – 2022. 09. 24. – Budapesten, melyre a taktakenézi iskola is meghívást kapott. A tudásmegosztó műhelyen iskolák és civil szervezetek mutatták be a hátrányos helyzetű gyermekek integrációját segítő jó gyakorlataikat. A Taktakenézi Petőfi Sándor Általános Iskola is egyik jó gyakorlatát osztotta meg a résztvevőkkel.
A program keretein belül két pedagógus – Molnár Tiborné intézményvezető és Halászné Mitró Csilla gyógypedagógus – részt vesznek a Wesley János Hittudományi Főiskola online szemináriumán.