NEMZETKÖZI PROJEKTBEN VESZ RÉSZT A TAKTAKENÉZI ÁLTALÁNOS ISKOLA

2020 november 1-jén sikeresen elindult az Inclusion4schools nemzetközi projekt.

A konzorciumot a   Wesley János Hittudományi Főiskola  (Magyarország) vezeti. A konzorcium további tagjai: a  Regionális Információs és Tudományos Fejlesztési Központ  (Magyarország), a  CEGA Alapítvány  (Bulgária), a  J. Selye Egyetem  (Szlovákia), az  Oltalom Charity Society  (Magyarország), az  Albán Országos Árvák Egyesülete  (Albánia).

A projekt az oktatási kirekesztés, illetve a szegregált iskolákban és közösségekben az egyenlőtlenségek újratermelődése ellen kíván küzdeni.

Az indulás után a Taktakenézi Petőfi Sándor Általános Iskola is csatlakozott a projekthez. Az iskolát a Nyitott Iskola Tudásmegosztó programhoz kérték fel, hogy jó gyakorlatait mutassa be.

  1. április 28-án az Inclusion4Schools projekt keretén belül Magyarországon elsőként Taktakenézen valósult meg Nyitott Iskola Tudásmegosztó fórum és ősszel két újabb fórum követte ezt. A közösség képviseletében a helyi pedagógusok, szülők, a helyi önkormányzat, valamint a kisebbségi önkormányzat képviselői is részt vettek. A következő témákat dolgoztákk fel előadások és műhelymunka keretében:
  • Megküzdési stratégiák a továbbtanulás mindennapjaihoz
  • A szülő-gyermek kommunikáció
  • Gyermekeink védelmében a káros szenvedélyekkel szemben

„Legyél a padtársam!” – Párbeszéd egy befogadó társadalomért  programot az Inclusion4Schools projekt keretében az Oltalom Karitatív Egyesület szervezte – 2022. 09. 24. – Budapesten, melyre a taktakenézi iskola is meghívást kapott. A tudásmegosztó műhelyen iskolák és civil szervezetek mutatták be a hátrányos helyzetű gyermekek integrációját segítő jó gyakorlataikat.  A Taktakenézi Petőfi Sándor Általános Iskola is egyik jó gyakorlatát osztotta meg a résztvevőkkel.

A program keretein belül két pedagógus – Molnár Tiborné intézményvezető és Halászné Mitró Csilla gyógypedagógus – részt vesznek a   Wesley János Hittudományi Főiskola  online szemináriumán.