„Jó itt élni” Közlekedésbiztonság javítását elősegítő programok

TOP 5.3.1-16-BO1-2017-00016

„Jó itt élni” –

Helyi identitást erősítő programok megvalósítása című pályázati program Taktakenézen

Közlekedésbiztonság javítását elősegítő programok

A közlekedés a gyermekek napi tevékenységének elválaszthatatlan része, ezért nagyon fontos, hogy tisztában legyenek a közlekedés alapvető szabályaival, hiszen naponta közlekednek az iskola és otthonuk között. A gyermekek tapasztalatlanok a közlekedésben, így külön figyelmet kell fordítani rájuk. Közlekedésbiztonság javítását elősegítő programjaink célja, hogy életkori sajátosságuknak megfelelő oktatásban részesítsük őket.

Célcsoportunk a község 10 éves gyermekei, hiszen őket már kísérő nélkül engedik iskolába, így különösen fontos, hogy ismerjék a biztonságos közúti közlekedés szabályait. Első lépésként az elméleti szabályokkal, közlekedési táblákkal ismerkedtek meg a tanulók.

Az elméleti szabályok fontossága mellett külön hangsúlyt kell kapjon a biztonságos járműkezelés. Mennyire vagy ura a bicajodnak? Erre voltunk kíváncsiak a kerékpáros ügyességi versenyünkön. A kijelölt ügyességi pályán időre kellett végigmenni a legkevesebb hibaponttal. Ugyan, ki ne szeretné letesztelni kerékpáros tehetségét egy ügyességi pályán! A legügyesebbek pedig nem maradhatnak jutalom nélkül! A leggyorsabbak és legügyesebbek díjban részesültek, de mindenkinek járt egy kis jutalom!

Fontos, hogy a közlekedésre nevelés gyakorlatias képzés legyen. A tervezett foglalkozásokat úgy építettük fel, hogy az elsajátított elméleti tudás tapasztalati úton való tanulás által rögzülhessen. Elsősorban a közlekedési táblák ismeretére, a biztonságos kanyarodás elsajátításának használatára, a forgalomirányító fényjelző készülékek jelzéseinek megfelelő közlekedésre voltunk kíváncsiak. A létrehozott közlekedési pályán a gyerekeknek gyalogosan és kerékpárosan kellett közlekedni, ahol most a kerékpárokat rollerekkel helyettesítettük. A gyerekek élvezték a gyakorlatias képzést és egyre kevesebb hibát követtek el az 5. foglalkozás végére, ahol is számot adtak tudásukról, s az eredmények alapján sikeresen zártuk a programot.